Daily independent apologizes to Charley Boy for gay and illuminati story

After the outcry of Charley boy over the story published by two national dailies, alleging that he had claimed to be gay and head of Illuminati in Nigeria,  and having warned that the story be retracted or take up  court action against the concerned newspapers, Daily Independent has today accepted that the story was published on its website  retracted  it with an immediate effect  while also apologizing to the Areafada for such unverified news. The retraction reads:

”A story titled ‘Charley Boy Confesses he is gay and head of illuminati’ was published on our website on Saturday, May 26, 2012. The report was from an interview believed to have been granted another magazine.

Mr Charles Oputa, a.k.a Charly Boy, has however denied granting any such interview and denied all the claims therein.

We therefore retract the story in its entirety and sincerely apologize for the embarrassment our publication may have caused him.”

It was signed by the editor of Daily Independent.

It will be recalled that daily independent and National Mirror had published a story quoting one Danfo Express where Charlyboy had claimed to be gay and head of Nigeria’s Illuminati. The news that angered Charlyboy had prompted several letters from Charlyboy’s lawyers to the concerned papers to either do a retraction or face court action.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s